Β’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

Εγώ και ο Άλλος  

O άνθρωπος, όντας κοινωνικό ον, έχει την ανάγκη να συνυπάρχει με τους άλλους ανθρώπους και να γίνεται αποδεκτός.

Ομολογουμένως, οι άνθρωποι διαφέρουν μεταξύ τους ως προς την εξωτερική εμφάνιση (βάρος, ύψος, χρώμα ματιών, μαλλιών, χρώμα δέρματος), την ηλικία, το φύλο, την καταγωγή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, το μορφωτικό, κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο, την πολιτισμική τους ταυτότητα, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την προσωπικότητά τους, τα ταλέντα και τις δεξιότητες, τις ιδέες και τα πιστεύω. Ωστόσο, αυτή η διαφορετικότητα είναι που μας καθιστά μοναδικούς.

Μάλιστα, παρόλο που σύμφωνα με το 1ο άρθρο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα», πληθαίνουν τα περιστατικά πράξεων του ανθρώπου εις βάρος των άλλων ανθρώπων με σοβαρό αντίκτυπο στις ζωές τους.

 

Εγώ και ο Άλλος

Με βάση το δεύτερο θεματικό άξονα οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αποθανατίσουν φωτογραφικά στιγμιότυπα που απεικονίζουν τη θετική ή/και την αρνητική στάση του ανθρώπου απέναντι στις ατομικές διαφορές, στέλνοντας ένα μήνυμα για την προάσπιση της αποδοχής της διαφορετικότητας, της εξάλειψης των διακρίσεων και γενικότερα της αρμονικής συνύπαρξης με τον συνάνθρωπο.

 

Ενδεικτικές Ιδέες 

Θετικές Στάσεις 

  • Ανάδειξη αρμονικής συνύπαρξης με τον συνάνθρωπο
  • Ανάδειξη της αξίας του κάθε ατόμου
  • Αποδοχή και σεβασμός της διαφορετικότητας
  • Ανάδειξη δράσεων πρόληψης & αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού
  • Κοινωνική ένταξη – ισότητα ευκαιριών
  • Πολυπολιτισμική ένταξη
  • Δράσεις συμπερίληψης
  • Ένταξη χωρίς αποκλεισμούς ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρία
  • Ένταξη ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες
  • Καταπολέμηση στερεότυπων

Αρνητικές Στάσεις 

  • Μη αρμονική συνύπαρξη με το συνάνθρωπο
  • Σχολικός Εκφοβισμός
  • Αποκλεισμός λόγω ταυτότητας φύλου
  • Ρατσιστικά στερεότυπα
  • Έμφυλη Βία
  • Αποκλεισμός ατόμων με αναπηρία & ευπαθών κοινωνικών ομάδων

Επισημαίνεται ότι οι παραπάνω ιδέες είναι ενδεικτικές .